Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Börjar bli orolig

Nu har ja haft en orolig känsla i magen som kommer krypandes å gör sig mer å mer synlig för var minut som går. Herr dogg har börjat krångla med maten. Det är ju nu jätte länge sen han krångla me maten men har gjort det nu i snart tre dagar. Han får sin mat som vanligt, inget ändrat där men han äter bara lite av det, han lämnar mer än hälften. Han dricker vatten men lämnar maten.

Jag har tittat i halsen på honom å ser inget som skulle tyda på smärta eller sår, han leker lika vilt som vanligt å är fortfarande en pain in the ass i koppel.


Att han har börjat trilskas med matten gillar ja inte å att han börja med det bara under natt, han fick sin kvällsmat som vanligt men på morgonen så åt han inte upp. Ja fattar inte varför?!? Jag har heller ingen bil så ja kan inte åka till vetten å gå till den vetten vi har i samma stad som ja e uteslutet då dom e kolckrena idioter å vet inte va dom pysslar med alls.

Men det som gör mig så himmla fundersam va att efter han fick världens bus attack igår så tog ja en näve mat å slängde ut på golvet å gör hunden? Äter upp det, tar mer mat å gör ett matspår till skålen å häller i rästen i skålen så hoppar hunden över matspåret å går raka vägen fram til skålen å tittar på mig som att får ja äta, ja säger ät du å hunden HUGGER i sig maten, på kvällen sen ger ja han mat å så står han ca 50 cm från skålen å gör allt i sin makt för att gå där ifrån å tittar inte ens på maten...

Ja jag börjar bli orolig över att han e sjuk.

7 feb. 2010

3 Comments:

Osloskånskan said...

Märkligt. Men gör det nåt om han inte äter en eller två dagar? Så länge han dricker, menar jag?

Lexiia said...

Nej det gör inget, så länge han dricker. Men just detta beteendet gör mig orolig för han äter, men det går mycket långsamt å sen så vill han inte ha mer. Så började nämligen Lexis sjukdom tonsilit, därför ja känner en mycket konstig orolig känsla i magen.

Missfostret said...

Jag tror att du ska försöka slappna av och att din oro blir en låsning :)