Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Funderar

Jag har länge funderat på om gud/jesus finns, å mitt svar e ett solklart NEJ! Han finns inte. För hade han vart värklig så hade la han hjälp mig?!? eller vägrar han att hjälpa mig för ja inte tror på honom men skulle han då inte göra allt han kan för att BEVISA att han finns?

Att folk kan se/höra/känna av han e ju inte så konstigt då han e en inbillning i era huvuden. Ja tycker nästan lite synd om er som värkligen tror att det finns en person som levde för över 2000 år sen som är där för att skydda/ta hand om er. Allt e en uppdikterad saga från nån som hade tråkigt.

Jag tror inte på han, för han finns inte. För hade han vart värklig så hade han hjälp mig, min sambo å mina vänner.

Kan ta detta som ett exempel på att han inte finns:

För ett par år sen så blev ja våldtagen, å det va brutalt. Ja fick svåra skador på livmodern som har gett resultat till att ja inte kan få barn. Gud skapade ju kvinnan för att kunna få barn, å om han nu hade vart värklig, varför lät han då detta hända, att ja fick dessa skader å att gärningsmannen slapp undan. Va det hans "plan" för mig, att få leva hela mitt liv med känslan, synen, drömmarna av detta hemska, att få veta att ja kommer få leva mitt liv barnlös. Så varför vill han då att ja ska leva utan barn då det ja önskar mig mäst av allt på denna jord ett litet barn? Om han nu hade vart värklig, hade han inte stoppat detta, eller gjort något så ja inte fick dessa skader å mentala problem?

Kan ta en annan sak. Jag har blivit grovt misshandlad på grund av att ja fick se något som ja inte skulle sett, varför stoppa han inte bråket? Varför stoppa han inte mig? varför skydda han inte mig från att få en massa sår å blåmärken?

Eller varför har han inte hjälp mig ur detta helvete ja lever i dag?
Varför hjälper han inte mig att lyckas nå mina mål?
Varför hjälper han inte min sambo å uppnå hans mål?
Varför sätter han oss hela tiden i skiten?

Svaret är så jävla simpelt så det e inte sant!
HAN FINNS INTE!

Det finns ingen som kan hjälpa dig än dig själv å dom som tror på denna gubbe i lådan, tror på ett hjänspöke. det är la inte så konstigt då att han finns. det e ren inbillning å inget annat, en saga, en historia.

Så nej, ja tror inte på gud/jesus, ja tror heller inte på djävulen, för det finns ingen gräns mellan gott och ont då allt betår av ont i olika grader. För tycker ja en person e super trevlig, går att lita på, är snäll och "god" så kan nästa tycka att denna är dryg, otrevlig å rent ut sagt elak. Ja har hamnat i bråk med folk som har vart blåögda å trot en sak om en viss person när ja kan ge fakta, film och bild på motsatsen. Då är helt plötsligt inte denna personen elak utan det e ja å att det e djävulen som har tagit denna presonens skepnad å gör alla dessa "onda" ting! Hur fan då?

Men ofta får ja till svar när ja börjar fråga angående troendet att ja missar allt det "fina". Va fan e allt det fina? Va e det ja missar? Är det att man kan få en frisedel från mentalen för man tror på gud, men om ja tror på nån annan som tex barbapappa e en gud, ja då kan du ju själv räkna ut att man sitter på närmaste sluta mentalavdelning i vadderat rum med tvångsjacka på sig. Är det för man tror på en saga som är ett par tusen år gammal som man slipper bli kallad mentalt sjuk? Men va e de skillnaden mellan att tro att barbapappa e en gud eller att man tror att jesus e en gud? Är det bara för man kan BEVISA att barbapappa inte finns utan det e en saga för barn? Men kan man värkligen bevisa att han e en saga å inte är värklig, tänk om Annette Tison och Talus Taylor träffade just barbapappa med familj på mitten av 70 talet i franrike. det är ingen som vet detta förutom dom, eller hur? Så va e skillnaden? Är det bara för det e fler som tror att jesus finns än barbapappa. Är det då helt plötsligt helt axeptabelt att tro på gud men inte barbapappa? Kan det vara som så att Annette och Talus visste om detta innan dom ville berätta för världen att dom har träffat familjen sockervadd i frankrike (ja det e översatt till sockervadd) så därför skrev dom alla upplevelser som dom har haft som en barnbok, så dom inte skulle bli utskrattade å utpekade som idoiter.

Vem vet? Dom kanske bor i hop med familjen sockervadd i ett litet hus mitt ute  i skogen där ingen vet om att dom finns å har det super roligt med sina nya söta vänner och har bus å lek var dag som går.

Eller det e som så att dessa två va så höga att dom trode dom såg dessa filurer när dom satt på nån fredsfestival på 70 talet men i själva värket det kanske va en familj som va runda som bollar i färgglada tröjjor, när dom själva va höga som twintower å har sina syner. det är ingen som vet. För hade det visat sig att det va syner å dom hade gått runt å predikat om att familjen barbapappa finns, hade de då inte hamnat på närmaste metalsjukhus? Men det e fritt fram å springa naken på stan å skrika gud finns å han kommer ge mig kläder eller nått liknande, jag vet inte. Som ja skrev innan, ja tror inte på han.

Att tro e samma sak som att ikke veta med andra ord så vet man eller inte å vet man så ska man kunna bevisa ån än så länge har ingen kunnat bevisa att denna gubbe i lådan finns. Så han finns inte!

17 feb. 2010

3 Comments:

Osloskånskan said...

Milde måne ett sånt långt inlägg!
Jag är ledsen över att läsa att du varit utsatt för så mycket skit...

Vad det gäller Gud, så kan jag förstå dom som tror om man ser det som en god "makt". Det måste ju vara lättare att använda ett "namn" på sin tro. men så mycket lort och faenskap som finns innanför religioner, så vete sjutton. Men också där är det ju människan som tror, som bär sej illa åt.

Jag väljer för egen del att tro på det goda i människan, så får man hellre bli lite besviken ibland.

Väldigt intressant inlägg!

ღ MolnTuss ღ said...

Åhhh Gumman då...Inte kul att läsa det hemska du varit med om ! Kramar om....Nä han finns F*N inte,om han funnits så hade inte Johanna varit död....!

Kram på dig gumman

Hjulben said...

Hmm.... vissa saker var dock som att läsa om mig själv.
Därav anledningen till att jag idag tvivlar på min Gudstro som var stark när jag var liten.

Men allt skit som jag (och du) fått utstå, så tvivlar man rätt rejält..