Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

19 minus

Dte e sjukt va kallt det är, nu får ta mig fan denna vinter försvinna för nu har både ja, husse och doggen problem. Att ja har det svårt när det e kallt kanske många undrar men det e det att så fort det blir kallt så har ja svårt att gå, blir stel i lederna å ha så mycket kläder på sig när man e tjock gör ta mig fan inte lättare att gå. sen att dom plogar så bra här gör ju saken inte bättre då allt e upptrampade stigar hit i dit. Där det är plogat så har dom inte sandat så det e ju rena rama isgatan.

Doggen har problem med köldkramp i tassarna, iskall pung som måste göra grymt ont, å sen bäckenet, han får inte bli kall om rumpan för då haltar han värre. Å att det e snövallar å isgata gör ju inte saken bättre för han då det e ogämt att gå, svårt att gå å då får han anstränga sig å vips så har han värre hälta o ont i bena.

Gubben min e astmatiker, behöver ja förklara?

Så nu får ta mig detta helvetesvärder försvinna. Det e inte kul längre. Visst e det skoj med snö å så men nu e det riktigt jobbigt. Det kan vara några minus, max 5 så man kan vara ute å leka i snön osv men när det e nästan 20 minus ja vem fan går ut då? Jo jag men inte för det e skoj utan för att ja måste å tvinga ut en hund som vet om att den kommer få ont är fan inte skoj heller så vi dröjer så länge vi kan mellan varven å blir ofta små korta turer på ca 5 minuter för snabbkiss å lite bus i stora snövallen, mer än så vågar ja inte ha han ute. Han får två långa promenader på ca 20-30 minuter å flera korta på 5-10 minuter. Visst det låter ju som jättelite å nästan djurplågeri men va fan ska ja göra? Han fryser, han har täcke men det hjälper inte så mycket som man tror. Hade planer på att köpa en overall till han men att betala närmare 1000:- för det e lite VÄL tufft i mina ögon. Det finns billigare men dom har så dålig passform så dom är mer i vägen än gör nytta.

30 jan. 2010

0 Comments: