Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Har gjort en signatur

Fick för ett par dagar sen en tjej som ville ha en signatur på sin sin blogg. Ja min klant hade inte sett detta å hon hade skricit en komentar, hon skrev den i samma veva som allt det hämska på bloggen ägde rum så mitt i min förvirrade värld med bloggbyte osv glömdes hennes signatur bort. Tror du ja känner mig dum?

Men ja skicka ett mail till henne men fick inget svar å så av en ren slump såg ja att hon hade skrivit på min blogg. SÅ ja klickar mig in på hennes blogg, skriver en kommentar å vips så hade ja fått mail. i mailet har hon skrivit vilken font, vilken färg, vart ja kunde ladda ner fonten (tack så JÄTTEMYCKET för att du skrev det) och vilken storlek hon ville ha.

Snabbt å lätt går ja in på webbsidan, laddar ner fonten, gör en test bild å skickar iväg. Det svåra med detta är att om man skriver small som storlek tänker många, ja, storlek 10 är lagom å räknas som small, men så är det inte i bildvälden, hennes lilla bild har storleken 28!

Tjejen blir super nöjd, det va perfekt. Då kommer bara den svåra biten, inte för mig men för många. KODER!?! Så i mitt mail frågar ja henne om hon kan nått om koder, om ja då kan ja skicka färdig kod, om nej, då fick hon två val. Antingen kunde ja skriva upp hur och vart det ska vara eller hitta på ett tillfällingt lösen, skicka det och inloggning till mig så rotar ja igenom hennes koder.

Snabbt å smidigt skvallrar det att det har kommit ett nytt mail å i mailet skrev hon sitt lösen å inloggningsuppgifter. In i bloggen, rota i koderna då hon inte har samma mall som ja e van att jobba i så tog det ett par extra sekunder innan ja hitta rätt, la in koden, kolla så det funka å sen klicka på spara. Loggar ut å skriver mail att nu e det klart, hoppas du blir nöjd.

Sitter å väntar en bra stund på att det ska komma ett mail om hon blev nöjd eller om ja ska flytta på det men inget mail kommer. Blev lite orolig för att ja har missat henne, att hon har gått ifrån datorn eller dyligt å klickar mig in på hennes blogg. Snacka om att bli överaskad!

Photobucket

Klicka på bilden så kommer ni till hennes blogg, å se själv va hon skrev. Inte konstigt att det inte kom något mail, hon skrev ju på bloggen! Jo det är den lilla signaturen ja gjorde, ja säger oxå att ni ska läsa komentarerna för dom värmde oxå mycket men inte lika mycket som hennes inlägg.

Tusen tack monica för ja fick göra din signatur och åter tusen tack för ditt värmande inlägg!

26 jan. 2010

5 Comments:

Malla said...

Jag såg hennes tack till dig, jättefint! Det är riktigt kul att lära sig det här med koder har jag upptäckt :)

Osloskånskan said...

Koder? Jag fattar (som vanligt) inget.
Men du Lexiia - är en fin liten stjärna i bloggalaxen! Jätteglad att jag hittat dej!

Agneta said...

Vad duktig du är! Jag blir så himla impad av folk som kan och fixar koder och sånt! På allvar! För mig är det rena grekiskan! Och tack för erbjudandet - jag vet vem jag vänder mig till den dagen jag behöver hjälp!
: )

Annmi said...

Snygg ♥ Ha de gott!

Monica said...

Inte ska du tacka mig, det är jag som ska och är så tacksam för att du ville och hade lust att hjälpa mig.
//
Monica♥