Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Det lutar åt

Har nu ett tag retat mig på vissa indevider på min blogg. Ja har städat bort en massa skräp komentarer som ja anser inte har på min blogg att göra. Att folk har mage till att skriva dessa saker under falska blogg namn å anonyma identiteter. Att dom äns orkar skriva, å hur fan hittar dom min blogg?

Att ja har gått till soc om hjälp för att kunna betala min hyra å el, att få så ja kan få mat på bordet, köpa kattsand å mat till djuren osv. Kan ju skriva en massa men orkar inte. Å sen få skit för det? Å att dom sen har mage att skriva vilken dålig människa ja är som har gått till psyk för att få en sjukskrivning. Dom anser att det räcker med att gå till soc.

Jag är inte nått stolt över att gå till osc, ja skäms så det skriker om det. Å att man sen får skit för det, ja de får ju en inte att må bättre. Att ja gick till psyk är ju nått soc ville oxå då ja inte är något matrial för arbetsmarknaden.

Att ja sen sitter å beklagar mig över hur illa/dålig min soc tant är, är la ändå upp till mig. Ni vet inte ens vem det är så riksen är ganska liten att ni vet. Att ja anser att ja inte fick svar på mina fråger från soc är la ändå min känsla å ingen annan.

Att ni sedan har mage nog att skriva hur löjlig jag är när det gällde resan till psyk. Att ja va löjlig över att ja missa tåget å börja gråta på stationen, vet nu hur JÄVLA svårt det e att få en tid hos en psykolog i dag som kan skriva ut rremisser, läkarutlåtande, medeciner å allt annat? Att ja sen blev glad över att läkaren ville sjukskriva mig i minst 5 år, ja varför får ja inte bli glad över det? Är det bättre då att ja börjar arbeta, om det nu finns ett företag som vill anställa mig, å göra så mina sjukdommar blir värre? Är det bättre?

Jag betalar lika mycket skatt som ni anda dödliga gör? Jag har ingen rik inkomst, ja bedriver ett helt huhåll på under 10,000:- med tre katter, en hund, en sambo, en bil, smådjur, mig själv, gubbens hobbyer, internet, hemtele, digitalbox, mobiler å mina hobbys. Ja tycker det e helt jävla otroligt att det går runt!

SÅ ja anser ja har RÄTT att gå till soc för dom 4 år ja har vart sjukskriven har ja betalat skatt. Så ja lever inte på skattebetalarna å sliter på soffan, nej nej, ja betalar lika mycket skaff som ni. Så ja har med andra ord betalat min hjälp från soc OM jag får hjälp där ifrån. Det är inte ens säkert det blir godkänt.

Så nu lutar det åt en ny blogg, ny mail, ny msn och kanske ny facebook. Ja fixar inte att bli förföljd just nu, ja orkar inte bråka med er. Ni har lyckats att spåra rätt på mig, mobba mig, psyka mig så ja försvinner. Ni vann, ja förlora!

23 jan. 2010

3 Comments:

Maria said...

Du får väl beklaga dig hur mycket du vill!!!
Detta är Din blogg, Dina känslor och Dina tankar.
Om folk stör sig, FINE, sluta läsa då!

Jag gillar din blogg, just för att du är så öppen om sånt som många inte skulle vara.

Osloskånskan said...

Vissa människor kan ta sej där bak!

ღ MolnTuss ღ said...

♥ Men gumman då vad läser jag...Usch..! Jag tok gillar din blogg och allt du skriver här...Dumma dumma dom Kramar ♥