Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Lillpluten e sjuk

Å min lilla pluttelutt e sjuk. Han har blivit jätte lös i magen å det e inte bra alls.

Igår på morgon promenixen va han lite lös i magen å tänkte det beror nog på att han har fått en grisknorr förmycket men då det va löst å inte vatten så brydde ja mig inte alls. Märkte under promenaden att bajset blev lösare å lösare för längre vi gick å han bajsa mycket. När vi kommer hem ger ja han mat å tänker att det e nog ingen fara, det ger sig snart. Men så börjar han pipa å gubben min går ut med honom. Ja han hinner knappt ut igenom dörren för han bajsar min lille plutt.

Sen går dagen å ingen av oss tänker på att han e lös i magen å badboll flippar ut totalt som vanligt å allt rullar på. När husse tar sista promenaden så säger han att bajset är lite fastare nu å det e som en pure, inte lös pure utan mer fast. Bra tänker ja å så ger ja badbollen maten.

I natt har ja vart ute med honom TRE gånger å både ja å doggen e trötta. men han e inte trött på det sätt som han skulle vara sjuk, allmänpåvärkad eller va det heter, utan han e mer trött. Sovit dåligt trött kanske man kan skriva.

Husse har pipit iväg till AF för att skriva in sig å när husse stänger dörren brukar han traja runt å gnälla för han inte fick följa med. Ja trode de va samma visa denna gång å skickar iväg han så han skalägga sig. Då bajsar plutten min på golvet. Självklart fick han inte skäll utan det va bara att torka upp å ignorera. Så matte fick på sig kläder fort som attan å ut med doggen som åter igen bajsar.

Nu ska han inte få nogon hundmat i dag. Ja har proppat i han aktivt kol som ska hjälpa vid lös i magen å så ska husse köpa hem lite BARNMAT till honom. Det ska vara potatis å lax fick ja tips om. Så det ska min lilla klumpeduns få på en HEL dag.

Nu trajar han runt å tittar på mig som att "HALLÅ! ja vill ha MAT" å ja kan inte ge han nått. Han ska fasta ju, eller ja få lite barnmat. Igentligen ska han inte få nått alls men då ja fick tipset om just barnmat, eller ja just potatis å lax ska vara bra för dåliga magar på vovvar ska han bara få det. Blir han bättre i morgon ska han få hälften ris (överkokt) å hälften vovvemat.

Så håll nu tummarna att detta går över då både ja å vovven vill sova i natt. Å sen e det ju risk att han torkar ut å han e inte överdrivet duktig på att dricka vatten om man inte får torrfoder. Ger han fan i att äta på en dag så ger han fan i att dricka. Så ja HOPPAS att det går över snabbt för att tvångsmata han med vatten e inte lätt, ja har provat å det sluta med att det va mer vatten på mig, golvet å hunden än va han fick i sig. Så det gör ja inte om igen om ja inte måste!

12 jan. 2010

1 Comment:

Anonym said...

Har du problem med mig eller? Fick höra att du skriver sjukt mkt skit om mig, att jag är en fitta o det ena med det tredje. Tsm med Emma gör du detta enlit en vän till mig. Har du anledning o kalla mig fitta eller? Känner du mig eller så du kan yttra dig om mig? Tycker du kan besöka mig här hemma o kalla mig för fitta o se mig i ögogen samtidigt!! De du o emma sysslar med e sinnessjukt. Emma har sjukt många ovänner, det är inte bara jag som hatar horan. Hon är en hora inget annat, knulla runder, tillomed på utestället här i byn har hon 4 kant på torget sen drar hon hem till sin man o säger hej love. Tycker du ska tänka efter vem som e fitta. Har du fått höra ngt från mig saker om henne? Nej, men du har fått höra såå mkt om mig saker som antagligen inte ens e sanna. Gud skulle verkligen vilja berätta sååå mkt om emma. Du hade bett henne dra åt helvete. nathalie_flisback@hotmail.com