Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Soc

I morgon ska vi till soc! Å det är inte nått spännande alls eller så, ja vet inte ens va dom kommer säga å ja har PANIK för va dom kommer säga. Ja e nästan helt säker på att dom kommer säga att vi inte får några pengar å att de e kört för oss. Ja hoppas att dom inte gör det men ja vet att dom kommer göra det. Å ja hoppas innerligt att vi inte får fittan som soc tant.

Det finns en häxa på det kontroret å det är hon som bestämmer allt. Innan hon blev boss där så hade vi henne som vanlig tant. Hon va då satt på special avdelningen för speciell människor vilket vi hörde till. Denna hemska kärring va mot mig från första stund då ja inte alls gillar att vara bland folk osv å hade då lite speciell saker för mig som att sitta så nöra dörren som möjligt så ja kunde rymma, hade panik för det e ju låst mellan väntrummet å tanterna å det kan abar öppnas av personalen så tanten fick allt lova mig varje gång att hon skulle öåsa upp om ja ville bort. Vilket tanten inte gjorde så ja sluta att gå dit. Vi är tvugna att vara där bägge två men ja gick inte dit. Ja va sjuk å hade alla möjliga sjukdommar som va supersmittsamt å man kunde dö om man kom minst 100 m nära mig.

Men jobbar man på special avdelningen så måste man väll vara berädd på att personerna man får är speciella eller? Att dom har lite knepiga aker för sig å inte alls är som alla andra "normala"?

Å nu sitter denna hemska kärring som boss på hela socialkontoret å bestämmer om vi behöver hjälp eller inte. Ja kan redan nu se hur hon har bestämt ett nej å har en stor stämpelt som det står AVSLAG på som hon kommer stämpla på våra papper så det ekar i hela komunen å bara flina å säga att ops, ja glömde be dom låsa upp när ni går ut så ni får vänta på någon. aaaa, panik!

18 jan. 2010

3 Comments:

Angela said...

Jag valde att ta upp bloggen igen, men den här gången lösenordsskyddat.. Användarnamn: Simba
Lösenord: emilia
obs! gör skillnad på stora och små bokstäver..
Mvh/Trollskogen

ღ MolnTuss ღ said...

Gumman !

Jag tänker på er massor i morgon ! Hela tiden ! Jag vet precis hur det e med dom på Soc...! E glad att vi inte har med dom att göra just nu ! Men nere i skåne var där en stor Fi.... Bläää på dom !

LYCKA TILL

KRAMAR

Osloskånskan said...

Jag lovar jag ska tänka på er, håller tummar och tår!