Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Om igår

Ja så trött i går att ja somna framför tv när ja kom hem, därför har ja inte skrivit nått. sorry!

Men det hela börja med att vi skyndar oss upp till tåget å när det bara är en lite bite kvar cyklar gubben upp före och ska ladda på kortet så det finns pengar så ja kan åka. När ja kommer upp rullar tåget från stationen. Jag missar mitt tåg för våra klockar å piss staionens klocka inte går efter samma tid. Å det värsta är att stationens klocka går före så tåget åker hela 5 minuter för tidigt.

Jag får panik å vet inte va ja ska göra. Nu kommer ja ju inte kunna träffa min läkare alls å när får ja nästa tid osv. En massa fråger bubblar i mitt huvud å ja blir superledsen å börjar yla som en hund mitt på stationen å folk kollar både en å två gånger på mig.

Gubben min går å kollar tiderna å ser att det går en buss om ca 1 timme men den e framme kvart över, å får en ide. Han ringer till psyk å säger ja kommer sent då tåget smet ifrån oss. Han stannar kvar uppe på stationen hoss mig å ringer och ringer men det tutar upptaget hela tiden. Ja kliver på bussen i panik å tror att allt kommer gå åt helvete. Men han lovar att han ska fortsätta ringa hemma.

Men jag min klant klev på en buss ja inte skulle kliva på. det va skol bussen! Hela bussen fylldes av skräniga ungar som inte har nån form av vett i huvudet. Tillsut orka ja inte mer så ja höjde volymen på max å gömde huvudet mellan knäna å precis då börja denna låten spela. Ja ber er lyssna noga å läs texten!



När ja nästan va framme ringer gubben å säger att han har fått tag på dom tillsut och att dom va informerade om att ja kommer sent. när kl va tjugo över så knallar ja in till psyk å får träffa världens underbarste läkare, en läkare som värkligen vet va han talar om. Dom är inte många men dessa herre visste i alla fall va mina sjukdommar va. Han frågar en massa fråger som man va tvungen att ställa och å så säger han att ja vill att dom sjukskriver dig för alltid men minst 5 år bör du bli sjukskriven! 5 ÅR! Nu får vi bara hoppas att fuck kassa tycker lika dant!

När vi va klara efter alla fråger, medeciner osv så knallar ja ut, går en trappa ner för att ta på mig halsduk och mössa, fixa till så ja får musik i öronen och rulla en cigg så ser ja att ja står brevid ingången till ett GYM! hahaha, lite parodi där då ja e lite smått allergisk mot gum... Å det värsta är att just när ja står där så ska halva den staden dit å träa. snabbt som attan pluppar ja igång telefonen så ja får musik i öronen å vet ni vva, då hoppar denna låten igen, även denna bör du lyssna noga på, HELA låten!



Är inte det inte lustigt att just den låten börjar spela?

Så ja tar å knallar bort till stationen å röker en cigg under tiden å precis när ja rökt färdigt så kliver ja på tåget. Snacka om att kunna taima in det där. Står å kollar på den nya mackapären man ska ha för att kunna betala, löser det, sätter mig längst bort där ingen ser eller hör mig. DÅ ropar dom ut att dom ska kontrolera att man har betalat. Haha, ja va ensam å hon kollar mig.

Sen ringer gubben och frågar om ja åker tåg eller buss, ja sa ja tog tåget, å när ja kliver av står det en frusen gubbe å väntar på mig. Vi kliver snabbt in på ica, köper lite drick å annat mums å går hem. Att ja gick in på ica e ett under men ja va npg inte riktig i huvudet då ja redan va helt fläng sen innan men det va inte miljoner med folk där inne men vi gick snabbt förbi där det va som värst å tog den kortaste kön.

Å i dag så ringer våran soc tant om att få ett kontoutdrag från gubbens konto. Det roliga är att dom HAR KOPIOR på att han starta upp ett nytt konto några dagar innan vi skulle dit och så begär hon en kopia på mitt sjukintyg, å detta är nu tredje gången som ja får ett sjukintyg för en längre period å ja har ALDRIG sett dom utan det skickas med en gång till fuck kassan vilket ja förklara för soc kärringen men ändå vill hon ha en kopia! Läkaren skulle diktera ihop den igår, skruva ut den å skicka den i dag till fuck kassan i göteborg. Men ja låg steget före och begärde en kopia jag oxå som ja sta bokstavligt talat TRYCKA upp i ansiktet på en översminkade fjortisen! Ja fattar inte, det e nu tredje gången hon vill ha ett konoutdrag från gubben å så säger hon att hon inte skrev upp det men ändå såg ja hur hon skrev det och stog å titta på henne när hon kopiera hans papper... Antingen e de en överkåt norrlänsk fjortis eller en senil kärring i en fjortis kostym! För nått jävla fel måste det ju vara med henne!

22 jan. 2010

3 Comments:

Osloskånskan said...

Sicken dag!!! Tänkte mycket på dej må du tro. Dubbelkramen!

Maria said...

Snacka mardrömsresa dit!!
Men hoppas det löser sig nu!!
Kram

Trasdockan said...

Fy va tråkigt att det började så jäkla dumt! Kan känna paniken när tågat rullade iväg.Vilken underbar gubbe du har som stannar kvar, stöttar å ringer! Heja honom! Tur du har honom. Det är ju lycka!
Åh så underbart att läkaren var så bra, det är man ju alltid nervös över då man slussas runt hela tiden. en del vet ju inte vad de snackar om ens ;(
Skönt att det kändes så bra å att allt löste sig med din resa. Å du ÄR med jätteduktig!
Haha, ja de är inte kloka på Soc.
Ha en skön helg nu å njut!
Kram på dig.